بازدید ۲۷ هزار نفر از موزه‌های رضوی طی ۵ روز ابتدای سال
کد خبر: 4045405
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

بازدید ۲۷ هزار نفر از موزه‌های رضوی طی ۵ روز ابتدای سال

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از بازدید قریب به ۲۷ هزار زائر و گردشگر ایرانی و خارجی از موزه‌های آستان قدس رضوی تنها در پنج روز ابتدایی سال جدید خبر داد.  

 موزه‌های رضوی به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از آستان نیوز، مهدی قیصری نیک، معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان کرد: 27 هزار زائر و گردشگر ایرانی و خارجی از موزه های آستان قدس رضوی تنها در 5 روز ابتدایی سال جدید بازدید کردند.

وی افزود: این حجم از بازدید طی روزهای مشابه در مقایسه با سایر موزه‌ها در سراسر کشور رکوردی بی‌سابقه است.

قیصری نیک تصریح کرد: از این تعداد، موزه مرکزی رضوی 22هزار و 382 نفر و موزه قرآن و هدایای رهبری و تالار استاد فرشچیان 4345 بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی وجود بیش از 8000 شی در 16 گنجینه رضوی که بیانگر میراث تمدن شیعه و اسلام است را زمینه‌ساز حضور گسترده زائران و مجاوران امام هشتم در موزه‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد.

قیصری، ساعات کاری موزه مرکزی را همه روزه از هشت صبح تا 21 بیان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم رضوی نیز همه روزه از ساعت هشت صبح تا 18 بازدید به عمل آوردند.

وی ادامه داد: ساعات کاری موزه فرش نیز  همه روزه از ساعت 8 صبح تا 30 :12  است، همچنین موزه مردم‌شناسی واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی همه روزه به جز تعطیلات رسمی برای بازدید عموم از ساعت هشت صبح تا 12 فعال خواهد بود.

معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  بیان کرد: مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی واقع در حرم امام رضا(ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه موزه‌ای کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی محیطی امن را برای بازدید زائران و مجاوران حرم رضوی فراهم آورده است.

انتهای پیام
captcha